۰۱۸/۰
عوامل مکانیکی
۵۷/۱۶۳
۵۴/۱۸۲
۹۷/۱۷۳
۰۲/۱۳۹
۲۴/۴
۲۳/۰
اضطراب کتابخانهای
۶۳/۱۵۹
۲۳/۱۹۳
۱۴/۱۷۷
۲۵/۱۱۱
۹۹/۱۳
۰۰۳/۰
همانگونه که جدول ۳-۱۲ نشان میدهد، بالاترین میانگین دریافتی اضطراب کتابخانهای با رتبه (۲۳/۱۹۳) مربوط به دانشکده علوم پایه و پایینترین میانگین دریافتی اضطراب کتابخانهای با رتبه (۲۵/۱۱۱) مربوط به دانشکده معماری و شهرسازی است. بالاترین میانگین دریافتی در مؤلّفههای “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران"، “عوامل عاطفی"، “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه” و “عوامل مکانیکی” به دانشکده علوم پایه – با میانگینهای (۴۱/۱۸۷)، (۵۸/۱۷۷)، (۳۲/۱۹۵) و (۵۴/۱۸۲)- و در مؤلَفه “نداشتن مهارتهای کتابخانهای” به دانشکده مهندسی (۰۳/۱۸۹) تعلّق دارد. اما پایینترین میانگین دریافتی نیز به ترتیب به دانشکده معماری و شهرسازی - با میانگینهای (۶۴/۱۱۵)، (۳۲/۱۲۰)، (۵۹/۱۴۷)، (۱۴۴) و (۰۲/۱۳۹)- اختصاص دارد. همانطور که ملاحظه میشود بین دانشکدههای دانشگاه خلیج فارس فقط از لحاظ امتیاز دو مؤلّفه “عوامل عاطفی” و “عوامل مکانیکی” بین دانشکدهها تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی دیگر تفاوت در سطح اضطراب بین دانشکدههای این دانشگاه بیشتر ناشی از دو مؤلّفه “عوامل عاطفی” و “عوامل مکانیکی” است.
۱-۵. از میان عوامل پنجگانه ایجاد اضطراب کتابخانهای (عوامل ناشی از تعامل با کتابداران، عوامل عاطفی، نداشتن احساس راحتی در کتابخانه، نداشتن مهارتهای کتابخانهای، عوامل مکانیکی)، کدامیک در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نقش بیشتری دارد؟
برای پاسخگویی به این سؤال استفاده از میانگین وزنی[۱۰۹] مورد توجه قرار گرفت چرا که تعداد گویههای مربوط به هر مؤلّفه مطابق با جدول ۳-۳ با یکدیگر برابر نبودند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۳-۱۳. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب کتابخانهای در مؤلّفههای مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی
مقیاس
میانگین وزنی
فراوانی
T
Df
تفاوت میانگین
سطح معناداری
عوامل ناشی از تعامل با کتابداران
۶۷/۲
۳۱۶
۴۸/۹-
۳۱۵
۳۳/۰-
۰۰۰۱/۰
عوامل عاطفی
۹۳/۲
۳۱۶
۳۵/۲-
۳۱۵
۰۷/۰-
۰۲/۰
نداشتن احساس راحتی در کتابخانه
۷۲/۲