- دوست محمدی (١٣٨۶)، در تحقیقی تحت عنوان «برّرسی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با عملکرد کارکنان در معاونت صدا و سیما» انجام داده است. در این تحقیق فرهنگ به مثابه عاملی فراگیر در سازمان شناخته شده که مهّمترین تأثیر را بر عملکرد کارکنان داشته است. هدف تبیین و تعیین وضعیت فرهنگ سازمانی در صدا و سیما بوده است و محقق ده فرضیه فرعی با محوریت وجود رابطه معنی دار بین عملکرد و فرهنگ سازمانی تدوین نموده و مورد آزمون قرار داده و چنین نتیجه میگیرد که بین عملکرد و فرهنگ سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد.
- رهنورد و نیکزاد (۱۳۸۸)تحقیقی را باعنوان «ایجاد همترازی بین عناصر سازمانی در پرتو نقاط مرجع استراتژیک و رابطه آن با عملکرد سازمانی» انجام داده اند که. یافتههای پژوهش نشانگر آن هستند که اولاً همترازی نسبتاً بالایی بین عناصر سازمانی پیشگفته برقرار است، ثانیاً بین همترازی و عملکرد سازمانی همبستگی مثبتی وجود دارد.
۸ . نتایج پژوهش ویدا مجتهدزاده،سید حسین علوی طبری و مهرناز مهدی زاده (۱۳۸۸) در «بررسی رابطه سرمایه فکری (و اجزای آن)و عملکرد صنعت بیمه از دیدگاه مدیران» نشان می دهد ،سرمایه های فکری،انسانی،مشتری (رابطه ای) و ساختاری در بررسی جداگانه و مستقل از یکدیگر،با عملکرد رابطه معنادار دارند؛در حالیکه در بررسی همزمان صرفا رابطه سرمایه ساختاری و انسانی با عملکرد معنادار است.
-
-
- تحقیق دیگری تحت عنوان «الگوی اندازه گیری سرمایه فکری در سازمانهای ایرانی» توسط قرشی (۱۳۸۶) در مورد فعالیت هیئت مدیره ۳۰ شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با هدف ارائه الگویی برای گزارش دهی سرمایه فکری متناسب با شرکتهای ایرانی است که در قالب ۶ بخش دانش و مهارتهای کارکنان، فرهنگ سازمانی، ارتباط با ذی نفعان شهرت وتصویر سازمان، زیر ساختهای فناوری وحقوق مالکیت معنوی انجام شده است. برای این منظو ر یک فرضیه اصلی و۷ فرضیه فرعی بوده و نتایج حاصل از آزمون این فرضیه نشان میدهد: که فرضیه فرعی اول تأیید میشود و فرضیههای دوم تا هفتم به عنوان شاخصهای با اهمیت در الگوی اندازه گیری سرمایه فکری سازمانهای ایرانی شناخته و تأیید شده است و میتوان از فرضیه اول اگرمیزان معنی داری ۲ دامنه کمتر از ۰۲۵/۰ میباشد این فرضیه تأیید میشود.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
ب)تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور
- رابطه بین تجربه و(به عنوان جزئی از سرمایه فکری) و عملکرد شرکت توسط پیرسی، کالکا و کاتسکیس (۱۹۹۸) مطالعه شده که اثر مثبت تجربه رابر بازدهی سرمایه گذاری، سهم بازار و رشد فروش تأیید کردند(نقل از عالم، رجبی فرد و حاجی بابا علی،۱۳۸۸،ص۱۹۷). همچنین نتایج میکالیزین در سال ۱۹۹۶ نشان داده که دانش فنی کارکنان بر عملکرد شرکت تأثیر دارد.(همان منبع).
- ریاحی(۲۰۰۳) در تحقیقی به برّرسی ارتباط میان سرمایه فکری و عملکرد شرکتهای بازرگانی چند ملّیتی آمریکایی پرداخته و نتایج وی حاکی از وجود ارتباط مستقیم و معنی داری بین سرمایه فکری و عملکرد شرکتهای بازرگانی میباشد .
- زو و فینک[۴۵](۲۰۰۳)مفهوم شبکه سرمایه فکری را به عنوان حلقه نظام مند رابطه میان سرمایه فکری و مدیریت دانش مطرح نموده و واکسلر(۲۰۰۲) نیز به برّرسی ارتباط میان سرمایه فکری حافظه سازمانی پرداخته است..
- پاکو(۲۰۰۷) نشان داده است که در میان انواع مختلف دانش، شرکتها مناسبترین منبع مزیت رقابتی را دانش تیمی و دانش فنی کارکنان میدانند(نقل از عالم، رجبی فرد و حاجی بابا علی،۱۳۸۸)
۵ . بیتیتسی[۴۶]و همکاران(۲۰۰۴)در پژوهشی با عنوان رابطه بین اندازه گیری عملکرد،فرهنگ سازمانی و سبک مدیریتی به این نتیجه رسیدند که بین اندازه گیری عملکرد،فرهنگ سازمانی و سبک مدیریتی رابطه معنی داری وجود دارد و اینها به هم وابسته هستند.
- جانسون و همکاران[۴۷]در مجموعه ای از مقالات خود بیان میدارند که سرمایه فکری از طریق مدیریت فرایند سرمایههای انسانی، قابلیت برتری بخشی سازمانها را فراهم میکند(جانسون و همکاران، ۲۰۰۲، ۱۹۹۹). نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است وجود یک چارچوب مشخص و ثابت برای حسابرسی سرمایه فکری در زمان حال و آینده ضرورت پیداکرده است. در این چارچوب باید کلیه اطلاعات با اهمیّت در رابطه با سرمایه فکری شرکت اعم از مالی و غیرمالی مدنظر قرارگیرد (گاتری و پتی[۴۸]،۲۰۰۰(
- (هولبروک ۲۰۰۱([۴۹]بین مکانیزمهای عدالت و عملکرد ارتباط معنی داری بدست آوردند. بعبارت دیگر، مکانیزمهایی که منجر به مشکل در محیط کار می شوند عملکرد شغلی را کاهش می دهند.
۸ . (هیلتن ۲۰۰۲)[۵۰] معتقد است هدف اصلی حسابرسی سرمایه فکری، تشخیص مشکلات موجود در رابطه با سرمایه فکری شرکتها و پیشنهاد راه کارهایی برای بهبود مدیریت دانش و سیستم مدیریت سرمایه فکری است. آنان اعتقاد دارند حسابرسی مزبور میتواند نقش با اهمیتی درمورد حلّ مشکلات برنامههای مدیریت دانش داشته باشد.
معرفی بانک قوامین
نام و نوع بانک:
نام بانک عبارتست از بانکک قوام
ین (شرکت سهامی عام) با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تاسیس بانک های غیر دولتی مصوب بیست و یکم فروردین ماه یکهزارو سیصدوهفتادو نه تاسیس یافته است و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور ، قانون عملیات بانکی بدون ربا ، مصوبات شورای پول و اعتبار، بخشنامه های بانک مرکزی ، اساسنامه و سایر مقررات موضوعه فعالیت می نماید.
موضوع بانک:
بانک در اجرای تحقق اهداف خود با رعایت قوانین و مقررات جاری و با اخذ مجوزهای لازم می تواند به کلیه عملیات مجاز به شرح ذیل مبادرت نماید. که عمده آنها عبارتند از:
۱- افتتاح و نگهداری انواع سپرده های روزشمار و بلندمدت و دسته چک
۲- تحصیل تسهیلات ، وام ویا اعتبار ازداخل و خارج کشور از اشخاص حقیقی و حقوقی
۳- اعطای انواع تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی
۴- نقل وانتقال انواع وجوه ، صدور انواع حواله و انجام کلیه معاملات مرزبوط به انتقال نقدینه و اجرای دستور پرداخت مشتریان
۵- انجام کلیه معاملات ارزی از قبیل خرید و فروش ارز و انتقال وجوه و حواله های ارزی و غیره
۶- صدور و تائید و قبول هرگونه تعهد نامه یا ضمانت نامه بانکی اعم ازریالی و ارزی
۷- خرید و فروش اوراق مشارکت و اوراق بهادار دولتی و غیر دولتی به حساب بانک و یابه نمایندکی و وکالت از طرف اشخاص
۸- انجام معاملات طلا ، نقره ، فلزات وکالاهای مورد معامله در بورس با رعایت قوانین و مقررات مربوطه . وغیره…
مدت ، تابعیت و مرکز اصلی بانک :
فعالیت بانک از تاریخ تاسیس به مدت نامحدود خواهد بود. تابعیت بانک ایرانی بوده و مرکز اصلی آن واقع در استان تهران ، شهرتهران، میدان آرژانتین ، ابتدای بزرگراه آفریقا، برج قوامین می باشد.
ارکان بانک :
الف – مجامع عمومی صاحبان سهام
ب- هیات مدیره
ج – مدیر عامل
د – بازرس
وظایف و اختیارات مجامع عمومی :
وظایف و اختیارات مجامع عمومی و فوق العاده بانک ، همان وظایف و اختیارات مندرج در قانون تجارت برای مجامع عمومی عادی و فوق العاده شرکتهای سهامی عام است.
تعداد اعضای هیات مدیره :
بانک بوسیله هیات مدیره ای مرکب از پنج عضو اصلی اداره می شود که بوسیله مجمع عمومی عادی ازبین صاحبان سهام انتخاب می شوند و همه آنها قابل عزل و انتخاب مجدد می باشند .
مدیر عامل :