شاخص نیروی انسانی
مهاباد- سردشت- پیرانشهر- اشنویه- چالدران
ماکو- مرحمت آباد- میاندواب- نقده- شاهین دژ- سیلوانا- سلماس- ارومیه- ناحیه ۱- ارومیه ناحیه ۲- پلدشت- تکاب- خوی- صومای- چایپاره- بوکان
انزل- شوط- کشاورز- نازلو
شاخص اقتصادی
میانواب- نازلو- ماکو- کشاورز- صومای- شوط- شاهین دژ- سیلوانا- سردشت- چایپاره- چادران- پلدشت- انزل- اشنویه
مهاباد- مرحمت آباد- سلماس- تکاب- پیرانشهر- بوکان
ارومیه ناحیه ۱- ارومیه ناحیه ۲- خوی- نقده
شاخص پیشرفت تحصیلی(شناختی)
پلدشت- پیرانشهر- سردشت- شاهین دژ- صومای
اشنویه- انزل- مرحمت آباد- تکاب- چایپاره- سیلوانا- شوط- کشاورز- مهاباد- میاندواب- چالدران- ناحیه ۲ ارومیه- -نازلو
ارومیه ناحیه ۱- نقده- بوکان- خوی- سلماس- ماکو
شاخص برونداد های غیر شناختی
شوط-تکاب- ماکو- چالدران صومای- نازلو- شاهین دژ – پلدشت- مهاباد- پیرانشهر- نقده- مرحمت آباد- اشنویه- میاندواب
سیلوانا- ارومیه ناحیه ۲- سردشت- انزل- سلماس- کشاورز- بوکان- چایپاره
ارومیه ناحیه ۱- نقده- خوی
شاخص فرایند مدرسه
تکاب- مهاباد- پیرانشهر-خوی- چایپاره- کشاورز
اشنویه- انزل- ارومیه ناحیه ۲- شوط- سلماس- چالدران- ماکو- شاهین دژ- سردشت- صومای برادوست- مرحمت آباد- میاندواب
ارومیه ناحیه ۱- بوکان- پلدشت- سیلوانا- نازلو- نقده
شاخص های تلفیقی
اشنویه- انزل – پلدشت- پیرانشهر- تکاب – چالدران – چایپاره- سردشت- سیلوانا – شاهین دژ- شوط- صومای- کشاورز- ماکو- مرحمت آباد- مهاباد- میاندواب- نازلو
نقده - سلماس
بوکان- ارومیه ناحیه یک و ارومیه ناحیه دو- خوی
فرضیه ۲٫ بین دانش آموزان دختر و پسر استان آذربایجان غربی نابرابری آموزشی وجود دارد.
با توجه به اینکه در نابرابری جنسی برخی از شاخص های ارائه شده در جدول ۳-۳ فصل سوم به تفکیک جنسیت قابل محاسبه نبود لذا برای بررسی این فرضیه و فرضیه های فرعی مرتبط با آن از شاخص های ارائه شده در جدول ۴-۲۹ استفاده شده است:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول شماره۴-۲۹٫ سیستم شاخص های نابرابری در آموزش و پرورش
شاخص ها
منبع نابرابری
۱٫ میانگین آرزوی تحصیلی دانش آموز- ۲٫ میانگین آرزو و انتظارات تحصیلی والدین- ۳٫ میانگین حساسیت تحصیلی والدین- ۴٫ میانگین منابع فرهنگی و سرمایه فرهنگی
زمینه ای